КАЛЕНДАР РОЗВИТКУ ДИТИНИ ПЕРШОГО РОКУ ЖИТТЯ

5 min read /
Календар розвитку дитини першого року життя
1

Утримує в полі зору іграшку, що рухається, плавно стежить за нею.

Прислухається і реагує на голос дорослого, змінює/припиняє плач.

Короткотривало піднімає і утримує голову лежачи на животі.

При спілкуванні з дорослим видає тихі короткі гортанні звуки. Перша посмішка при спілкуванні з дорослим.

 

2

Виявляються всі безумовні рефлекси немовляти, що є симетричними, але не різко вираженими і незрозумілими.

Довго утримує предмет у полі зору. Шукає джерело звуку поворотом голови.

Добре тримає голову у вертикальному положенні, лежачи на животі - довготривало.

Крик інтонаційно-виразний. Початкове агукання. Швидко відповідає посмішкою при спілкуванні з дорослим.

 

3

Зникають рефлекси немовляти, у т.ч. автоматична ходьба, реакція випрямлення тулуба при опорі на ноги.

Плавно стежить за нерухомим предметом і довго зосереджує на ньому погляд.

Опора на передпліччя лежачи на животі, повертається на живіт.

Перші неправильні рухи руки до іграшки, відводить руки до плеча.

Крик із виразною інтонацією. Співуче агукання. Комплекс «пожвавлення».

4

Зникають рефлекси немовляти, крім рефлексу Керінга і Моро. Зникає фізіологічний гіпертонус.

Чітко локалізує джерело звуку в просторі поворотом голови. Розглядає руку.

Повертається з живота на спину. Хапає, обмацує, розглядає, перекладає в руках іграшку.

Співуче тривале агукання. Починає сміятися в голос .

Комплекс пожвавлення зі сміхом при емоційному спілкуванні з дорослим. Пізнає матір, радіє, бачачи її.

 

5

Зникають рефлекси немовляти, крім рефлексу Керінга і Моро. Зникає фізіологічний гіпертонус

Стоїть при підтримці, добре перевертається. Лежачи на животі, опирається на долоні випрямлених рук

Повертається з живота на спину. Захоплює, обмацує, розглядає, перекладає в руках іграшку.

Тривало співуче агукає з ланцюжками звуків. Виражає емоції сміхом, хниканням

Розрізняє близьких і чужих, суворий і ласкавий тон. Адекватна реакція пожвавлення або страху.

 

6

Оптична реакція опори на руки - випрямляє і витягує руки

При підтягуванні за руки сідає. Перекладає в руках іграшку

З'являються короткі ланцюжки белькотіння, промовляє окремі склади

Їсть із ложки, захоплюючи їжу губами, починає пити із чашки

По різному реагує на своє і чуже ім'я. Формується активна увага.

7

Самостійно сидить. Стає рачки

Довго розглядає, перекладає в руках іграшку, стукає і розмахує нею, кидає.

На запитання «Де?» розшукує знайомий предмет, вказує на нього пальцем. Довго і активно белькоче.

Добре, не обливаючись, п'є із чашки, яку тримає дорослий.

Уважно розглядає дорослого, перш ніж вступити в контакт. З'являється пізнавальний інтерес.

8

Впізнає, розрізняє і показує пальцем на близьких людей на фотографії

Впевнено сидить, сам встає на коліна, плазує рачки. Встає, тримаючись за опору, переступає.

Виконує прохання дорослого: «Дай ручку», « До побачення», грає в «ладусі», «сороку».

З'являється інтонаційно-виразне белькотіння

Сам тримає сухарик, яблуко та інше, гризе їх

Грає в «хованки» сидячи на руках у дорослого. Наслідує в грі. Виймає, хапає, складає предмети.

9

Добре ходить біля опори, переступає при підтримці за обидві руки.

Бере дрібні предмети двома пальцями. Починає складати пірамідку

На прохання «дай», «принеси» шукає і приносить знайомі речі. Знає своє ім'я. Обертається на заклик.

Багато різноманітних звукових поєднань при белькотінні. Інтонаційно-виразна імітація фрази

Спокійно ставиться до висаджування на горщик

Наслідує дорослих або дитину в діях, спілкується жестами.

10
 

Добре стоїть і ходить біля опори, притримуючись рукою. Піднімається і спускається з невисоких сходів.

На прохання самостійно із задоволенням виконує раніше відомі дії: «сорока», «ладусі».

На прохання показує частину свого або чужого обличчя або тіла: вічка, носик, ротик, вушка.

Повторює за дорослим нові склади, вимовляє перші лепетні слова: « ма-ма», «та-то», «тьо-тя».

Голосом і жестами сигналізує про свої потреби, любить перебувати в компанії з іншими дітьми.

 

11

Впевнено самостійно стоїть, ходить, тримаючись за опору, може зробити декілька кроків сам.

Складає пірамідку з кілець із широкими отворами, любить грати з кубиками, м'ячиком.

Розуміє перші обґрунтування: машинки, кубики, ляльки, м'ячики. Показує багато частин свого тіла

Збільшується запас слів, з'являються перші спрощені слова.

Починає розуміти слово «не можна». Неоднаково ставиться до різних дітей і дорослих.

 

12

Перші самостійні кроки без підтримки.

Збирає пірамідку з маленькими отворами, за призначенням використовує гребінець, тримає чашку, ложку

Виконує прості прохання. Дуже любить слухати читання. Показує пальцем на предмети в книжці

Вимовляє 8-10 полегшених слів, використовує їх для спілкування

Розрізняє предмети за формою: кубики, кульки.

Скорочення

Рефлекси немовлят

Аналізатор зоровий

Аналізатор слуховий

Рухи загальні

Мова активна

Мова-розуміння

Сенсорний розвиток

Рухи руки

Емоції

Навички

Соціальна поведінка

Гра